Mönster nappsnöre

Mitt nappsnöre har jag gjort enligt följande:
 
Material: napp, klipps till napphållare, garn (jag har använt bomullsgarn 4/8) och virknål (3mm passade mitt garn).

Virka en luftmaskkedja som är dubbelt så lång som du vill ha det färdiga snöret.

Trä luftmaskkedjan genom öglan i klipsen och virka ihop luftmaskkedjan dubbel med fastmaskor. När du kommer till slutet (som nu är en ögla) träs öglan över nappen och virkas fast om nappen tight (öglan skall inte gå att dra av/över nappen).








Vänd med en luftmaska och virka ett varv fastmaskor till tillbaka.



Virka en fastmaska omkring klipsen.



Vänd och virka en volangkant: *Hoppa över en maska, 4 stolpar i nästa maska. Hoppa över en maska och virka en smygmaska i nästa maska.* Upprepa *...* varvet ut. Avsluta varvet med så många smygmaskor du behöver för att komma hela varvet ut. 


Virka en smygmaska om luftmaskkedjan som sitter om nappen.
 
Klipp av tråden och fäst.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0