Restgarnsprojekt nr 1

Nu när den stora filten är färdig får jag lov att börja på nya projekt. Allt bomullsgarn som blev över från filten (det var lite svårt att beräkna garnmängden som skulle gå åt. Inte minst för att jag inte riktigt visste hur stor jag ville ha filten) har frestat mig, så nu är det restgarnsprojekt som gäller. 
Först ut är ännu en filt. Ja, ni läste rätt. Men denna gången blir det bara en liten filt. En liten babyfilt faktiskt. 
Jag har länge funderat på att göra någon med african flowers. Jag gillar dem skarpt, men har inte kommit på ett passande projekt. Nu blir det en babyfilt i african flowers i limegrönt, lila och turkost med vit kant.

Dessa färgkombinationer kommer att utgöra filten. Förhoppningsvis skall en liten filt inte ta allt för lång tid att göra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0