Vikingarna återkommer

Idag är det 70årsfest för mamma och det innebär vikingafest!
Och är det temafest kan vi ju inte missa tillfället att få komma i kostym. Denna familj kommer inte som vikingar utan som vikinga-accessoarer.
Själv kommer jag som runsten:



Min kroppsform påminner för tillfället om en stenbumling, så jag tyckte det kunde vara passande.

Leia kommer som drake:

På vikingatiden fanns det drakar. Det är jag säker på ;-)

Och maken kommer som Tors hammare:

Jag försökte övertyga honom om att jag skulle få göra hans dräkt i papir mache, men det nappade han inte alls på (undrar varför?). Detta blev den slutliga kompromissen.
Dräkterna är såklart hemmagjorda :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0