Det tar sig!

Fixet här hemma fortskrider. Dörrkarmar och -trösklar är målade, de flesta dörrarna är målade och de flesta väggar som skall målas är målade.
Och det mesta med våra element verkar vara fixat, men det verkar dra ut på tiden, för allt verkar inte helt klart.
Jag längtar till kaoset och oordningen är  över och vi får lov att ställa iordning allt igen.
Vi har lyckligt vis kommit förbi det här, men så såg det ut till frukosten i veckan... Väggarna dock fint nymålade.

På övre bilden syns skillnaden efter målning. Tidigare var alla dörrar och -karmar den tråkiga grå. Nu skall allt bli vitt och fint. Det är faktiskt bara dörren på bilden som är omålad och ni skall snart få se vad som gömmer sig bakom den under denna helgen och som är orsak till att den omålade dörren sattes upp igen...
Undre bilden är de nya och mycket snyggare elementen. Vi har bestämt att elementskyddet inte längre behövs i köket.
Ommålade dörrar. Vilket lyft det blev! Gångjärnen har blästrats och blev hur snugga som helst! Vi funderade på att spraya dem vita, men har bestämt oss för att behålla dem såhär - mycket snyggare!
Dehär småttingarna bor hos oss under helgen och har fått sitt helghem bak den grå dörren på vår toa. Några byggarbetare hade hittat dem i en kontainer de höll på att tömma i veckan och kom in med dem till mitt jobb. Det fanns en till kattunge, men han var så illa skadad att han fick sluta sina dagar direkt Jag och kisarna umgås frekvent i helgen, men jag vill inte att de umgås med mina djur (rent smittskydd/karantän - jag har hittat öronskabb på kattungarna och vet ännu inte om de bär på något annat som smittar) så de har fått ett eget rum.
Söta till tusen! Synd att ingen uppskattade dem ordentligt från början, men jag vet å andra sidan att de kommer att få ett jättebra hem efter helgen!

Utöver att jag längtar efter slutet av allt stök, så saknar jag vårt varmvatten något otroligt! Egentligen borde vi alla skämmas för att vi inte ofta nog reflekterar över hur bra vi har det bara genom att bo i västvärlden. Vi har varit utan varmvatten i en vecka nu (sedan det stora regnet). Igår spran jag pch maken Midnattsloppet i Malmö (min tid: 54,54, sjukt stolt). När vi kom hem vid 23-23.30 var vi lite frusna, som man kan bli efter ett tag. En dusch i kallvatten är inte direkt vad man längtar efter, men det var vad som fanns åt oss. Sagt och gjort, vi fick ju upp värmen så småningom. Detta kan vi tycka är jobbigt, men för många är detta vardag och för ännu fler hade en daglig dusch med rinnande vatten, om så kallt, varit en lyx. När jag igen har ett städat, ordnat hem med varmvatten, kan jag lova att jag skall känna mig extra rik och lyckligt lottad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0