Work in progress

Jag har påbörjat mitt första större plagg: en tröja.
Jag har dragit mig för så stora projekt tidigare för att jag vet hur lång tid det tar och att risken är överhängande att jag hinner tröttna innan det är färdigt. Med mindre projekt finns det inte lika lång tid att tröttna på. Och skulle jag pausa ett litet projekt, så vet jag att vägen till slutfört arbete inte är så långt. 

Men nu kör vi! Tröjan är på stickorna och jag är igång. Garnet fick jag i avskedspresent av mina tidigare kolleger. Svarta fårets Merilla.

Mönstret jag har utgått från är svarta fårets mönster nr 1428, men det kommer bli en del förändringar.
Bild lånad från svartafaret.se

Tröjan är egentligen enfärgad. Jag fick två olika färger på garnet till tröjan - hälften av vardera, och bestämde mig för att göra tröjan randig. Ränderna medför också att jag lättare set hur plagget växer, en rand i sänder.
I mönstret rätstickan tröjan. Rätstickning är inte min favorit, så jag testar att göra den slätstickad med mosstickade kanter. Vi får se om det blir bra...


Såhär långt (kort?) har jag hunnit.

Nedre kanten mosstickad och sedan randig slätstickning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0