Dubbelstickning

Jag testar en ny stickteknik. 
Dubbelstickning.
Och jag gillar det! Man får koncentrera sig lite på det man gör, men när man har kommit igång är tekniken inte så svår. Just nu gör jag en provlapp, som jag tänker tova i maskin. Vi får väll se om det blir som jag tänker mig...


Så klart har jag också redan tankarna på kommande projekt. Tekniken borde vara perfekt till en hundtröja. Jag kan göra en mönsterstickad tröja som är varm ich tjock, som aldrig är ut in och som aldrig behöver vända rätt (ja förutom fram och bak då, men det brukar ge sig själv). Nu skall jag bara tänka ut ett mönster jag vill ha på tröjan :-) Förslag?

Kommentarer
Postat av: Sös

Köttben - det skall vara köttben på tröjan och kanske ett och annat tassmärke.

2014-03-19 @ 16:22:27
URL: http://nal-o-trad.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0