Bästa hundkopplet

En helt vanlig kväll när jag och maken skall ut på kvällsrunda med voffsan utspelar sig följande diskussion:
Maken öppnar garderoben för att ta fram hundkoppel och -halsband.
Maken: Det finns inget koppel här!
Jag: Jo, men det måste finnas massor med koppel.
Maken: Nej, det finns iget!
Jag: Men leta där istället.
Maken: Nej. Det finns inget koppel som din mamma har gjort!

Det är alltså inte bara jag som uppskattar och älskar det hemmagjorda. Maken tycker att köpekoppel har inte rätt att kalla sig koppel i samma mening som mammas brickbandsvävda. Och jag kan bara hålla med! Mammas är oslagbart de bästa. Och så är de slitstarka och snygga med!
Två favvokoppel


Skrytsnygga är vad de är! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0