Ge uttryck för uppskattningen!

Jag tänker ofta på hur lätt det är (och hur lätt folk har för) att påpeka när något är fel eller inte till deras nöje. Precis lika lätt är det att säga några väl valda vänliga ord när något är bra! 
Jag är själv dålig på att ge beröm när något är bra, men jag jobbar på det. Det är något jag vill bli bättre på det!

Här om dagen fick jag ett litet häfte från en klädesbutik med deras nya kollektion.
Jag lade direkt märke till en av modellerna. Hon stack ut på ett fantastiskt sätt! Det borde vara självklart att personer som hon får vara toppmodeller, men i vårt samhälle är det tyvärr inte så.
Jag tog mig därför i kragen och skrev ett uppskattande mail till klädmärkets kontor. Dagen efter fick jag följande mail tillbaka:


Nedan ser ni bilden. Kvinnan själv är vacker men hennes hud (jag gissar att hon har vitiligo) i kombination med den prickiga kappan är oslagbart! I mina ögon är denna bilden ett konstverk. Modellen höjer helt enkelt en snygg kappa ytterligare några nivåer.
Foto på Desiguals häfte

Jag vill härmed uppmana alla att ge beröm och uppskattande ord när ni har upplevt att någon har gjort något bra. Det kostar i princip inget att visa uppskattning och betyder så mycket för den som känner sig uppskattad. Och visst är det kul att få ett mail tillbaka där man får höra att ens handling uppskattades!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0