Virkad blomma

Igår provade jag på något nytt: att virka efter diagram. Det har jag aldrig gjort förr.
Mönstret jag hittat var inte på något språk jag begrep (kanske franska?), men jag tänkte att det inte skulle spela så stor roll. Tyvärr fick jag ju då ingen hjälp med symbolerna, men lite gissningar kunde jag väll klara av. En symbol lyckades jag inte gissa mig till, så den fristylade jag helt på.
Jag tror att jag gissat ganska rätt, för resultatet blev helt acceptabelt om jag får säga vad jag tycker :-)

Nu är frågan bara: vad kan man ha en sådan här blomma till? Små pluttiga prydnadsdukar är inte min grej.
Jag funderar på
Om jag kan ha det som mitt på en grytlapp? Eller om jag skall göra en till i grönt och ha lite vridet bakom, så den bakre, gröna ser ut som blad och ha den som stor brosch till sjal??
Idéer någon?


Kommentarer
Postat av: Hockeysmurf - Ja, det ÄR jag

Eller sätt som en applikation på en (sommar)väska? Eller i en hatt? Fäst på ett sidenband och ha som smycke?
Tyckte den blev jättefin!

2013-01-29 @ 07:37:46
URL: http://fibrotankar.wordpress.com
Postat av: Anna

En magnet :)

Svar: Helt klart en möjlighet. Blir en magnet modell större ;-)
Ann-Marie

2014-02-16 @ 13:13:06
URL: http://86angela86.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0