Vinterblommigt

När jag här om dagen fick lära mig allt jag gjort fel med mitt stackars limeträd (det dåliga samvetet har varit framme och jag tycker riktigt synd om min stackars växt) så passade jag på att få med mig lite vinterfint hem.
Lite tvåfärgad ljung lyser upp på balkongen.



Och så hittade jag en röd hyacint. Den färgen har jag inte sett förr, så det skall bli spännande att se blommorna.
På försök har jag satt den i en vas, för att skydda blomman från djuren, men kanske ännu mer för att skydda djuren från blomman...
Det är ingen riktig hyacintvas, så det återstår att se om detta funkar (annars får jag väll lägga till det på listan med misslyckande med växter...)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0