Shopstop och "återbäring"

Jag har gett mig själv shopstop på garn 2014. 
Eller nästan i alla fall. Undantagen är om jag saknar garn till ett projekt jag stickar på, då får jag komplettera med det jag saknar.
Och så är det undantag under en Londonresa. Det skulle bara vara grymt att ha shopstop i London....

Så 2014 skall jag sticka med det garnet jag har hemma, göra en massa av det jag har planerat och få garnbehållningen att krympa.

"Återbäringen" är vad jag kallar ett projekt jag hört talas om från andra handarbetare.
I hyllan jag har garn i, har jag ställt en liten behållare. Varje gång jag stickar (ja, virkning räknas så klart också) upp ett garnnystan lägger jag en tia i behållaren. Och varje gång jag slutför ett projekt lägger jag också en tia i behållaren. Vid årets slut, får jag se hur mycket jag har att handla garn för 2015. På så sätt begränsar jag garninköpen, samtidigt som jag kan hitta en mysig härva att unna mig, fram tills dess att jag bestämmer mig för att häva mitt shopstop. 
Det skall bli spännande att se hur jag klarar detta ;-)
På stickorna just nu: restgarnssockar i toe-up-modell

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Oh vilken fantastisk idé! Jag har själv problemet att äga 2miljoner garnnystan som jag egentligen borde använda istället för att köpa nytt hela tiden. Men är ju så kul att köpa garn (:

2013-12-22 @ 23:30:38
URL: http://pernillaskreativa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0