Ta lärdom av djuren

Våra djur är riktiga livsnjutare!
Jag vet ingen som kan se så nöjd ut med livet som katterna och Leia och göra små nöjda läten då och då.

Denna lite gråa och regniga fredagsmorgon tänker jag att vi människor generellt borde ta mer lärdom av våra djur.
Vi borde lära oss att njuta mer av stunden, uppskatta nuet och inte stressa genom tillvaron. Vi lever just nu och det blir ingen andra chans (om man inte tror på reinkarnation förstås).

Igår fick Leia ligga i mitt knä i en solstråle och såg så nöjd ut som bara hon kan. När hon fick hoppa ner, letade hon upp solfläcken på golvet och fortsatte mysa. Och så nöjd var hon!
Och just det tror jag är en viktig lärdom vi kan ta från dem: att försöka vara nöjda och lyckliga i det vardagliga!
Tänk positivt så blir dagen lite lättare!

om inte annat så känner jag mig mer rofylld och glad när jag ser hur mina djur njuter av tillvaron. Och vem kan vara stressad länge med en sovande hund i knäet och en spinnande katt på magen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0