Barnvänliga pyssel

I helgen har jag och D haft D's 2 syskonbarn på besök.
Äldsta syskondottern på 4 älskar att pyssla och lillasyster på 1,5 vill såklart göra samma som storasyster. Så vad pasade bättre än att vi varvade lek, hundprommenad och annat bus med några pyssliga projekt?
 
Och så fina saker det blev.
 
Min förkärlek för tygpåsar avspeglar sig i mina projekt i vanliga fall, men jag tänkte att det faktiskt kan vara ett kul pyssel för yngre tjejer med.
Vi målade med tygpennor för glatta livet på vitt tyg, som jag sedan sydde ihop till lagom stora väskor. Tänker att det är ett annorlunda och kul sätt att spara barnens konst på. Självklart märkt med namn och datum så man minns när de skapades.
 
Vi får väll se om föräldrarna låter oss umgås själv med deras barn igen eller om de är alldeles förfärade över allt
de har fått göra hos oss... :-)
 
Lite hjälp att sy på knppar och paljetter fick jag assistera med, annars fixade flickorna det mesta själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0