Omklädda stolar

I helgen har jag klätt om våra extrastolar. Det är fyra "fällstolar", som får plats i vår garderib när vi inte använder dem. Mycket praktiska!
 
Tyvärr går snyggt och praktiskt inte alltid hand i hand... I detta fallet gick inte heller genomgående bra kvalitet hand i hand med våra stolar. Stommen på stolarna är det inget fel på, men klädseln var av typen billig skinnimmitation, alltså tunn plast.
Inte bara var klädslen tråkig att se på och mindre behaglig att sitta på (tänk: klibbar fast med låren om man har ex shorts på sig), den var även trasig på flera ställen pga den tunna kvaliteten.
 
Så i helgen gjorde vi något åt detta. Vi hittade tyg vi gillade på IKEA (jag vet, jag är ett fall för Anonyma IKEA-missbrukare). Eftersom att undersidan på sitsarna syns, inte minst när de är ihopfällda, satte vi lite billigt och färgglatt tyg undertill  med.
 
Lite före och efter bilder.
Före

 
Före. Framsida och baksida.
Säte och ryggstöd har skruvats loss. Bara att klä om.
Efter
Efter. Fram och baksida. Jag ville haft svart tyg på undersidan av sitsen egentligen, men det var slut, så jag tog en annan färg. I efterhand tycker jag nog att detta blev bättre. Roligare om inte annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0