Man tager vad man haver

I fredags när jag kom hem, berättade min man att hans favoritvante hade gått sönder.
Vantarna min mor hade stickat efter hans önskemål hade hål på sidan av tummen. Ja, det fanns ju inget annat alternativ för mig än att sätta mig och laga den.
 
Men vad kunde jag fylla ut tummen med undertiden jag stoppade den?
Genast började jag tänka på diverse provrör, som både är runda, avlånga och avrundade i toppen, vissa i lagom tummstorlek, men inte har jag sådanna hemma.
 
Efter lite funderande var detta vad vi hittade.
Och det fungerade alldeles utmärkt att stoppa en fingervante runt behållardelen av en nässpray.
Resultatet blev också godtagbart (kanske skall tillägga att det är min första stoppning, alla stickprojekt till trots).
Med nässpray i tummen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0