Varning alla tedrickare

Ja, jag vill varna alla tedrickare. I helgen gjorde jag en upptäckt. Jag har naivt nog trott att det finns en gemensam ingrediens i alla teer, nämligen te. Sedan kan teet variera mellan att vara svart, grönt eller rött, men själva teet är ett genomgående koncept.
Förra veckan köpte jag ett nytt te, som jag trodde D skulle bli förtjust i.
På innehållsdeklarationen stod det saker som citronskal, äpple, saffron, russin mm.
Jag varken såg eller reagerade på att ordet TE inte var med och specificerat. Får man liksom sälja något under konceptet te utan att det innehåller teblad????
Vid närmare granskning kan ses att de faktiskt inte kallar det te på påsen heller. Så egentligen är det väll jag som borde varit mer uppmärksam.
Jaja. Jag skyller inte detta på tillverkaren, men vill uppmärksamma alla andra som kanske inte heller visste om att det som ser ut som te, rent faktiskt kan vara helt te-fritt!
Som tur är, så gillade faktist D denna dryck (ja, te vill jag då inte kalla det).

Denna påse är anledningen till min förvirring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0