DIY: Armstödsbricka

Som utlovat kommer här en beskrivning av armstödsbrickan.

Materialet som behöv är en lagom stor bit tyg, trästavar i önskad storlek och antal, garn och eventuellt färg.

Alla trästavar sågas till och slipas lätt, så man slipper få stickor från brickan när man myser i soffan. (Detta fixade min underbara sambo åt mig)

Efter slipningen torkas dam bort och träet målas om så önskas. Jag har använt mig av bets som blev över när vi målade trallen på balkonen.


Tyget klipps till i lagom storlek, viks dubbelt och sys ihop dubbelt.

Jag sydde på alla trästavar för hand med garn, för att få en tjockare söm länge träet.

Det färdiga resultatet!


Vinet dracks upp medans det hela syddes ihop, men nog fungerar brickan för vinglas med :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0