Tea cozy

Ett av mina kommande projekt kommer att vara en tea cozy.
Jag har haft detta som en plan länge, men har inte hunnit påbörja det än, har ju en del andra projekt som bör avslutas först.....
 
Jag har länge spanat på en stickad cozy, som ser ut lite som en toppluva, jättefräck.
Men så trillade jag över några andra mönster idag, och nu tror jag minsann att jag måste ha mer än en tea cozy. Kanske en till varje tekanna??
Denna har jag hittat här. Så fräck!
Hur snygg är inte denna? Beskrivning finns här.
Eller en mormors-cozy? Jag ser den framför mig i de garner jag virkar mormorsfilten i (när den en gång blir klar...). Beskrivning finns här.
Bilder lånade från crochethealingandraymond.wordpress.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0