Mönster: litet virkat hjärta

Igår behövde jag ett litet virkat hjärta och orkade inte söka efter mönster. Gav mig på frihandsvirkning och tycker att resultatet är tillräckligt bra för att dela med mig av.
 
Mönster:
Varv 1: virka 4 lm, slut till en ring med en sm i första lm.
Varv 2: virka 2lm, virka sedan 8 stp runt ringen. Avsluta varvet med en sm i 2a lm på varvets början.
Varv 3: i 1a maskan virkas 1sm.
   i 2a maskan virkas 1 hstp, 3 stp, 1 hstp
   i 3e maskan virkas 1 sm
   i 4e maskan virkas 1hstp, 3stp, 1hstp
   i 5e och 6e maskan virkas 1sm i vardera
   i 7e maskan virkas 1sm, sedan 3lm
   i 8e maskan virkas 1sm
   Varvet avslutas med 1sm i första sm på varvet.
Klart!
 
Jag provade även att göra ett hjärta i VHS-band, men resultatet blev inte direkt häpnadsväckande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0