Bra vantar ännu bättre

 För några år sedan fick jag ett par vantar av mamma, som hon gjort till mig enligt mina önskemål.
Fingervantar utan fingertoppar på alla fingrar utom tummen, som är hel och med och "tumvantehölje" att dra över de halvbara fingrarna. Hmm, ja om det är begripligt alls vil säga...
Mamma hade inget mönster, utan stickade efter eget tycke.
Vantarna blev kanonbra! Men själva höljet satt väl långt ut på fingrarna, upptäckte vi efter ett tag.
Jag grunnade ett tag på om det kunde lösas smidigt, och nu har jag fixat en lösning som gör vantarna helt perfekta.
Jag virkade en kant på höljet, och nu känns det inte längre som att det sitter för långt ut eller är för kort!
Rationalisering. Före och efter-bild i ett.
Jag hade inte garn i samma färg, så kanten fick bli helt avvikande.
Underbara vantar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0