DIY tepåsar

Jag har försökt mig på att göra några egna tepåsar.
Det var inte så svårt, men k´räver en hel del tid. Verkligen en lyxvara, de egna tepåsarna.
 
Jag har använt mig av:
* Kaffefilter
* Sytråd och nål
* Bomullstråd
* Häftapparat
* Papper till tag
* Te
 
Ur kaffefiltret klipte jag lagom stora bitar (jag tycker 7,5*5cm blir lagom stort) och sydde ihop 3 av sidorna.
 
Fyllde i 1-2msk te.
 
Vek in toppen och häftade ihop med ett snöre i det invikta.
 
Klippte ut en tag, skrev på den h häftade på.
 
Klart!
 
Senare blir det test av dem. Får se om de fungerar lika bra som "köpepåsar".

Kommentarer
Postat av: Pleu

Jag använder kaffefilter ibland när jag använder löste, så det borde ju funka kanonbra! :) Kan ju vara smart om man ska bort någonstans också och vill ha med sig någon speciell tesort. :) Eller såklart som present. :)

Svar: precis! Tänkte att det kan vara en lite lyxig present av något alldeles vardagligt och användbart
Ann-Marie

2012-08-15 @ 12:40:02
URL: http://pleu.blogg.se
Postat av: Sös

Du, det finns färdiga, tomma te-påsar att köpa om man inte vill ha helt så mycket jobb. De jag har är gjorda av ChaCult.

2012-08-16 @ 08:40:30
URL: http://nal-o-trad.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0