Hundsäkrad cykeltur

Det har flyttat hem en liten hund till oss. Och hon är verkligen liten. Med sina knappt 3,5kg är vår lilla American Hairless Terrier-tik, Leia mindre än båda katterna.

Då hon bara är en liten valp, tänkte jag att hon kanske kan lära sig att åka i min cykelkorg, eftersom hon inte orkar gå hur långt som hellst. Funkar det, blir det ju ett väldigt smidigt alternativ för oss att ta oss fram på.

Att bara sätta ner henne i korgen känns dock inte helt bra, så ett överdrag till cykelkorgen har tillverkats, med ett hål i så att hon kan sticka upp huvudet och hålla koll på allt omkring.

I nederkanten har jag sytt in ett gummiband som håller det hela fast runt cykelkorgen. Ett sådanthär överdrag kan man klart ha för att förbiåkande inte skall kunna sno handväska el dyl ur cykelkorgen när man cyklar, självklart utan hål i toppen då. Tyvärr är väskryckning ur cykelkorg ett problem där jag bor :(

Sydda hål får krokarna till styret och som Leia kan sticka upp huvudet genom om hon vill det.


Leia var, som syns, måttligt nöjd i korgen. Vi får väll se hur det går med det hela, kanske blir roligare när hon är på cykeln och ser poängen med att sitta i korgen..?


Mer nöjd var hon när hon fick sitta ute på balkongen i solen, i bakgrunden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0