Piffad puff

För flera år sedan fick jag en riktigt fin sypuff av min syster, som hon hade klätt om.
Tyvärr har katterna varit hårda mot den. Även om jag de senaste åren haft den instängd på kontoret, har de satt klorna i den så snart de kommit åt. Det hade blivit dags att klä om puffen igen.

I ösregn cyklade jag idag iväg till stoff och stil och skaffade tyg och möbelrep.
Detta är första större möbel jag klätt om, innan har det bara varit stolsitsat.


Före.
Puffen har varit jättefin, men katterna har satt sina spår... :(
Halvvägs. Allt gammalt tyg är borta


Efter.
Jag är nöjd med resultatet. Nu blir det hårdvak på puffen så inte djuren kommer åt
Det som behövs är en möbel att klä om
Tyg
Möbelrep om så önskas
Häftapparat anpassad för möbler
Eventuellt symaskin om det som skall kläs är runt
Och tålamod. Det var inte svårt att klä om puffen, men det tog sin lilla tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0