Odla i etager

Vår balkong har ett något bergänsat utrymme och yta jag kan odla på. Iaf om vi samtidigt skall kunna vistas där ute själv med. Jag har därför börjat fundera på huruvida man kan odla i etager på en balkong, för att utnyttja utrymmet bättre.
Mina planer har nämligen inte alls samma begränsningar som balkongens yta :)
I hörnet där vinplantan står, som jag försöker tämja för att den inte skall ta över allt för mycket, funderar jag på om jag kan bygga någon form av ställning för att odla ovanför vindruvan. Ett citronträd skulle ju garanterat göra sig alldeles perfekt på balkongen, och det går att beskära till en bra storlek. Är lite orolig för att trädet eller druvan skulle få för lite ljus dock.
Någon som har erfarenhet av detta?

Något i denna stilen tänkte jag mig. Försöker just nu övertala sambon att snickra ihop något fungerande :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0