Makeover av balkongen

ÄNTLIGEN har vi fått vår balkong inglasad. Som jag har längtat!

De senaste veckorna har jag inte haft så mycket tid över för bloggandet. Min lediga tid har gått åt till att planera och fixa på balkongen. En total makeover känns det som nu efteråt.

Trägolvet blev som nytt efter en ordentlig rengöring och betsning.

Golvet innan. Lillkisen passar på att mysa i ena balkonglådan innan jag började plantera


och efter...


Vardagsrumsmattan började bli ganska sliten, men har blivit ett riktigt mysigt inslag på balkongen. Känslan av att det är ett extra rum i lägenheten ökade verkligen med mattan.



Och så har det tagit sin lilla tid att sy hissgardiner till balkongen. Mer om dessa kommer i ett annat inlägg.

Lite extra mysfaktor med lyktor från Indiska


I balkonglådorna frodas grönskan. Det sista projektet för balkongen är en bänk för balkonglådorna och andra krukor


Våra kisar njuter av att äntligen få gå fritt på balkongen och titta ut. Vi bor på 5e våningen så tidigare har balkongen varit förbjuden mark för dem.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0