Inspiration Octupus

Jag gillar verkligen Octupus saker. Tyvärr är de ganska dyra att köpa i Sverige (och i England med för den delen). Har en brödrost från dem i köket, och jag måste säga att den kan liva upp de flesta trista morgnar.

Jag blev inspirerad av salladsbesticken jag köpte hos dem i London för flera år sedan, och har försökt mig på att göra en egen variant, fast med vanligt bestick. Använde vanliga, men tråkiga, bestick som låg i kökslådan där hemma, med platta skaft i rostfritt stål. Har satt cernit-lera runt hela skaftet. Gjorde lite små, platta figurer i cernitlera som jag tryckte fast i leran som redan satt runt skaftet.

Brände i ugn enligt förpackningen. Tycker själv att resultatet blev helt OK fast det inte är helt så fint och detaljerat som Octupus saker. Har inte testat om de håller för maskindisk, men håller annars bra. Har gjort en serie i barnbestick till min systerson och de går på sitt 5e år nu.


                                       Foton: egna




Kommentarer
Postat av: Zanya

Men åh så fina! Ramlade in här av en slump, och nu kommer jag inte härifrån ;))

2010-04-07 @ 07:46:28
URL: http://zanyasamigurumis.blogspot.com/
Postat av: A!

Tack!! Vad kul att höra. Alltid kul när man kan inspirera någon och när det man gör gillas ;)

2010-04-10 @ 21:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0