Härliga överraskningar

Överraskningar och däribland oväntade för tidiga födelsedagspresenter kan vara riktigt härliga!
Förra veckan var jag med mor och syster på garntur till Köpenhamn. Bland annat besöktes Sommerfuglen och Uldstedet. Det fikades och åts gott och vi njöt av helt underbar vårsol. Livet var inte så galet hårt där och då.
Och plötsligt får jag lov att välja en garnpresent till min födelsedag! Tjoho!
Jag hittade ett spännande strumpgarn i en blandning av ull och nässla (nettle). Mjukt och lite glansigt. Det skall bli spännande att prova.
Förgåtergivningen blir sådär på bild. Ett rosa och ett lila nystan är det iaf. Skall enligt utsago räcka till ett par strumpor vardera.


Idag kom jag hem efter en journatt på jobb, sov ett par timmar på soffan omgiven av alla kärleksfulla djur. När jag vaknade tyckte jag att det såg lite annorlunda ut på balkongen. Och det gjorde det. Där stod en för tidig födelsedagspresent från maken. En hylla att ha krukor och annat nödvändigt på och så att växterna kommer bättre upp i eftermiddagssolen. Och den passar perfekt! Jag var såklart tvungen att stuva om på balkongen direkt...
Nu skall odlingarna på balkongen planeras!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0