Det tar sig ännu mer

Nu börjar det gå framåt här hemma. Efter översvämningen för några veckor sedan, försvann många av de vardagsfunktioner som vi är så vana vid i västvärlden. Det tar sig och återkommer vår vardagslyx (ja varmvatten, hiss, internet, tvättkällare är faktiskt lyx) en funktion i taget.
Efter att ha varit utan varmvatten i 9 dagar, fick vi tillbaka det i början av förra veckan - vilken lycka!
Alla innerdörrar och dörrkarmar är färdigmålade och så vackert vita. Det blev verkligen ett lyft för lägenheten.

Och efter flera veckors stök, så blev hantverkarna färdiga med elementen i tisdags! Så nu har vi äntligen kunnat flytta tillbaka alla våra möbler igen. Lägenheten känns plötsligt hemtrevlig och bebodd. Lyx, lyx.
En del möbler har jag knappt kunnat se de senaste veckorna, för att allt stått staplat för att hantverkarna skulle ha plats och lätt kunna komma åt. Dessa möbler är ett exempel på kärt återseende ;-)


Även djuren passar på att sträcka ut ordentligt, nu när det finns gott om plats igen. Myra är inte riktigt som andra katter, men tydligen är det skönt att sova såhär.

Här om dagen läste jag ett jättefint inlägg på min systers blogg. Jag blev alldeles rörd och måste därmed få erkänna att vi har det riktigt bra hemma hos oss just nu. Med varmvatten och möbler. Resten skall nog komma det med...
Såhär började hennes inlägg. Resten kan ni läsa på nal-o-trad.blogspot.com


Kommentarer
Postat av: Sös

:-)

2014-09-20 @ 19:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0