Vinterdress till hunden

Igår och idag har jag knåpat på en ny vinteroverall till Leia-vovven. Den befintliga är både trång och sliten.
Så grön microfleece och en bit päls senare finns det nu en ny vinterdress. Denna har dubbel fleece i kroppen för att vara varm och gosig.
Och fortfarande märker jag ställen i mönstret som det finns plats för förbättring, trots att jag hela tiden försöker göra det bättre. Någon gån skall jag nog lyckas göra en overall med perfekt passform till skrotan.


I nästa modell skall jag försöka att sätta bakbenen högre upp. Kom ihåg att klippa upp som ett överdrivet ärmhål vid bakbenen och att anpassa bakbenens överkant till det.

Reflexer (här som reflexband) är ett måste under höst och vinter!


Pälsen är supermjuk. Jag hoppas att Leia uppskattar konstpäls, det är det närmsta päls hon lär komma ;-)
Fleecen godkände hon redan igår. Hon placerade sig snabb i centrum av skapandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0