Smycken till hund???? Verkligen?

En kollega till mig kom med en hel låda med hundkläder till min Leia. Tyvärr var kläderna för små (stackars huden fick prova otaliga outfits som var aningen trånga).
Många av plaggen var inte riktigt vad jag tycker är ok kläder till min hund (läs klänningar, jeansshorts. Min hund har kläder för att skydda sin nakna hud mot kyla etc, inte för prydnad), men en och annan overall och "jacka" hade hon kunnat få med hem om de passat.

Något som upprörde mig lite bar ett par halsband som också fanns med och då menar jag inte halsband man kan fästa ett koppel i utan smycken.
Visst var jag tvungen att prova dem på henne, men är det amerikanskt eller vad?? Varför sätta smycken på sin hund? Lite för mycket dockvarning tycker jag allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0