Pilekrans med ljus

För bra länge sedan gjorde jag en stor krans i pil, som jag har haft planer för ända sedan jag tillverkade den.'
Jag har bara inte riktigt fått tummarna loss till att göra projektet riktigt färdigt...
Men nu äntligen är den klar.
Det är en krans med levande ljus (ja, ljusen har jag inte satt i än). Jag försöker hitta en lämplig plats att hänga upp den på i vår lägenhet, men jag är inte så säker på att vi har plats att ha den hängande - den är ändå ganska så stor... Kanske får det bli en krans som står på bordet istället. Det kan ju vara fint det med.

Pilekransen naturelle

Material utöver pilekrans: Silkesband, ståltråd, ljuskoppar och små knappar

Ljuskopparna träs på ståltråden

I varje ljuskopp finns en knapp (syns tyvärr knappt på bilden) som ståltråden är trädd genom som håller ihop det hela
Först har jag virat bandet ett varv runt kransen

Sedan fäste jag banden kransen kan hänga i

Och så satte jag på alla ljushållare
 
Denna krans kommer lysa upp vår vinter i år!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0