Re-make gardin

I helgen har vi gjort rispåsar. Små påsar med ris i...
Anledning? Om ca 1 månad gifter jag och min D oss och det finns hiskeligt många saker som måste fixas inför ett bröllop!
Den senaste i raden jag kom på en kväll, var just rispåsar.
D började googla för att se om vi borde använda någon särskild sorts ris och upptäckte att man bör tvätta riset först för att slippa fläckar på kläderna från mjöl på riset. Tänk vad mycket vi inte visste innan.
På vinden hittade jag en spetsgradin jag aldrig kommer att använda. Gardinen offrades, klipptes i små fyrkanter till riset.
Så i helgen har vi tvättat ris, klippt i spetsgradin och knutit ihop små rispåsar.

gardinen

fin spets egentligen..

och de färdiga rispåsarna


skokartonger är riktigt bra för diverse förvaring


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0