Toarullehållare a la VHS

Dessa toarullehållare/beklädnader har jag virkat av VHS-band.
Mönstret är en rund mormorsruta enligt mönster hos made by Cecilia.
Jag virkade tills cirkeln var stor som ovansidan av en toarulle, sedan forstatte jag med samma varv på mönstret (alltså, inga fler ökningar) tills den var lika hög som en toarulle. Avslutningsvis virkade jag ett varv fastmaskor. Jag virkade en fastmaska mellan varje stolpe och runt varje lösmaskbåge (i varje "mellanrum"). Jag gjirde även en ögla att hänga upp den i: lösmaskor tills önskad längd, fastmaska om arbetet, där man tycker att det passar, sedan fastmasor om lösmaskbågen, hela vägen tilbaka för att få den lite tjockare, smygmaska om arbetet och fäst änden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0