Stövelstöd

Hittade fiffiga stövelstöd favoritsaker.se

Tyckte dock att de borde gå att göra dem själv med. Ett par KLISTRIG bordstablett från IKEA, en märkpenna och en sax är allt som behövs, och vips behöver stövlarna inte stå och hänga.

Mät ut mitten på kortsidan.

Mät sedan ca 1,5cm på vardera sida om mitten.

Jag använde ett annat underlägg för att dra linjer från markeringarna upp till hörnet på ett ungefär.

Klipp längs linjen och runda av hörnen samtidigt.

Stövelstödet är nu klart att användas.

Rulla ihop och sätt ner i stöveln.


Kommentarer
Postat av: Elvan

WOW,vilken fantastiskt bra idé.

Den nominerar jag direkt till "Årets julklapp"; perfekt till "hon som har allt".

Tack för att du delade med dig.

M v h/ Elvan

2010-12-01 @ 18:33:49
Postat av: Sofia

Åh så smart! Och jag som har 3 par stackare hängandes i hallen... :)

2010-12-02 @ 07:30:03
URL: http://fiaslivsblogg.blogspot.com
Postat av: Karin Handin

Strålande tips!

Ska genast åka till Ikea!



2010-12-02 @ 17:27:30
URL: http://hostosabiten.blogspot.com
Postat av: Marika

Väldigt smart faktiskt. Gick genast och hämtade de kastade underläggen och stoppade ner dem i mina stövlar. Fast jag orkade inte klippa till nått. Det gör jag sen (dvs aldrig ;-))

2010-12-11 @ 16:27:02
Postat av: anna

tack så jätte mycket för ett kanon bra tips :)

2010-12-28 @ 22:57:46
Postat av: A!

Vad kul att ni gillar dem. Gör-det-själv till billigt pris är ju min personliga favorit :)

2011-01-11 @ 19:44:49
Postat av: S

Härlig blogg! Vilken tur att jag "snubblade" över den då jag letade stommar till lampor!

Favoriterna är stövelstöden och Nightflylampan.

Har en äkta Nightfly här hemma och har funderat på att köpa stövelstöden....men det blir till att införskaffa snygga bordstabletter istället!! =)



Tusen tack för tipsen och de fantastiskt lättbegripliga beskrivningarna!!



Kommer definitivt att titta in på fler "besök" här! =D

2011-04-03 @ 10:29:58
Postat av: Anneli

Suveränt! Jag har letat med ljus och lykta i butikerna efter stövelstöd men icke... ett tag rullade jag ihop tidningar och stoppade i men det funkar inte riktigt bra... Det här ska testas! TACK!

2011-11-05 @ 19:15:08
Postat av: Mahlin

Tusen tack för detta prisvärda tips!

Det blir definitivt en tur in på Ikea i eftermiddag. Så glada min stövelskaft ska bli. :)

2011-11-12 @ 13:16:12
Postat av: A!

Härligt att ni gillar dem!

Mina stövlar är också mycket lyckligare nu när de alla får stöd att stå ;)

2011-11-17 @ 12:05:18
URL: http://pysslande.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh så smart att göra dem själv! Såna skall jag också fixa, tack!

2011-12-03 @ 22:04:23
Postat av: Elin

Såg just ditt tips på IKEA Hackers. Vilka smarta tips du kommer på!!

2012-02-11 @ 17:13:34
URL: http://lillastuddsigaelin.blogg.se/
Postat av: A!

Hej!

Vad kul att du gillar det!

Det är ju kul att sitta och pyssla, men ännu roligare när andra också uppsakttar det och kan inspireras :-)

2012-02-13 @ 19:27:15
URL: http://pysslande.blogg.se/
Postat av: susen

Tusen tack! jag som letat och tänkt köpa såååå länge och så fanns det en lösning uppe i köksskåpet(exakt likadana som du)!!! behövde inte ens klippa, bara rulla på längden och så stod stövlarna perfekt. Tack för att du delade med dig!!!

Svar: Vad kul att det var till hjälp!
Ann-Marie

2014-09-14 @ 22:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0