Pilehelg 2014

Vissa saker i livet är lite extra njutningsbara. En pileflätarhelg hos mäster Steen faller inom denna kategorin. I helgen var vi iväg och flätade och njöt av fint väder och trevligt sällskap (för det var då inte brist på varken det ena eller det andra). Jag lyckades bränna mig genom att sitta och fläta korg i solen...
Två dagars flätande resulterade i en ansenlig mängd korgar. Sex personer lyckade producera en hel hög!

Själv är jag väldigt nöjd med mitt. Jag tycker äntligen att de korgar jag har gjort har fått den form jag ville att de skulle ha från början Det känns som ett stort framsteg för mig.

Detta är korgarna jag fick till. Kanten på den vänstra, gav mig flera vattenblåsor i händerna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0