Höstens pilehelg

Förra helgen var vi iväg och flätade lite pil igen. 
En helgkurs där vi får bo i korgmakarens pileflätarhus. Det är så trevligt, mysigt och avslappnande. Godis för själen helt enkelt.
Denna gången gick jag på en korgmodell som jag tror kallas Birgitte Berdot-korg (rätta mig gärna om jag har fel). I vilket fall använde man dem förr bl.a. för att bära höns i. De gillar tydligen formen och ligger lugnt och stilla i dem. 
Helgens två korgar

Stora korgen

Lilla korgen

Lilla korgen

Den lilla korgen visade sig passa perfekt i bokhyllan

Helgens produktion av mig, syrran och mamma. Ett visst tema anas.

Korgparad :-)


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Oh,himla fina :) var går du den kursen?

Svar: Tackar. Hos korgmakaren Steen H Madsen. Han har veckokurser under sommaren i Sverige med.
Ann-Marie

2013-10-20 @ 20:54:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0