Teas dop

Igår döptes vår lilla flicka. Det var en alldeles fantastisk dag tack vare alla underbara människor som kom och delade dagen med oss. Tack skall ni ha!

Jag hade en vision om en tavla som vi skulle göra till Tea som minne av dagen och med gemensamma krafter blev det precis så bra som jag föreställt mig. 


Denna tavla fick ett jätteknippe av ballonger när alla gäster gjorde vars ett fingeravtryck.

Tårtorna bakade vi själv.
Marsipanrosorna lärde jag mig att göra på youtube. Det finns massor med videos. Jag gillade den från odensemarsipan - de använder inte massa specialverktyg (man måste inte använda vaxpapper. Det går bra att rulla ut med florsocker och att trycka ut kanterna med fingrarna) och gör en lagom stor ros.

Den smälta chokladen bör svalna så att det är behagligt att hålla i spritspåsen/plastpåsen innan man börjar spritsa. Då rinner det lite lagom snabbt ur påsen (innan dess rinner det alldeles för snabbt). Det funkade bra att spritsa chokladen både på plastfolie (håll ordentligt i kanterna så de inte viker sig över chokladen om den skall flyttas för att stelna) och oljepenslad aluminiumfolie. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0