Lite nya byxor

Så fick jag ett litet ryck och sydde en massa till dottern igen. Jag njuter av att sy när tid och inspiration finns. Och barnkläder är ganska optimalt att sy när man har lite begränsat med tid och kan behöva avbryta precis när som helst. 
Denna gången blev det byxor, byxor och lite fler byxor. 😊
Solgula taxar känns som ett måste i garderoben om en månad eller så.

De här girafferna bara älskade jag direkt. Den bruna mudden gör dem riktigt retro. Det finns ett par i en lite större storlek utklippta som bara väntar på att hinna sys.
Lite bättre färgåtergivning.

Lite gulliga pandor i två storlekar.

Och sist men inte minst: utsöta tvättbjörnar. 

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej! Du gör jättefina grejer och jag undrar om du vill dela med dig av mönster till byxorna? Du kanske har lagt ut det någonstans men jag är ny i bloggvärlden och hittar inte så bra 😳 Ha det fint!
Vänliga hälsningar
Emma

Svar: Tack så mycket! Mönsterna är inte mina egna, så jag kan inte dela med mig av dem direkt. Jag har dem från en bok som heter "Tøj til små børn, 0-3år" av Lone Sølberg och en mönsterbok med barnkläder jag lånade på biblioteket och tyvärr inte minns titeln på.. Jag kan tipsa om att kolla in biblioteket. Här i Malmö har de både böcker och tidningar som är bra. Ottobres tidningar gillar jag, de har fina och lättförståeliga mönster. Hoppas det var till hjälp.
Ann-Marie

2016-10-13 @ 01:10:52
URL: http://nouw.com/hakansson/profile

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0