Årets pilehelg

I helgen var jag iväg med mamma och syrran och flätade pil hos Steen Madsen i Danmark. Med oss var också lilla fröken dotter. 
Jag hade förberett mig på en helg då jag tog hand om barn men i samma hus som familj och kära vänner. Jag hade ju med mig bebis.
Fröken dotter uppförde sig dock alldeles exemplariskt och njöt av att underhållas av massa roliga människor (jag tänker att ett sällskap på totalt sex personer är massor för en bebis), så jag hann med att fläta lite pil med. Och när det enda som fungerade var att hänga på mamma, då gick det faktiskt också bra att fläta. Liten korg upphängd i takbjälke gick att fläta på utan att störa babyns humör och behov.



En liten korg fick jag med mig hem i färdigt skick!



Denna skall dottern få om si sådär ett år. 
Passande nog har jag en liknande, men större korg. Jag är inte galet mycket för det därmed matchande/lika dana kläder, men matchande korgar till mor och dotter, måste ligga högt på sötskalan :-)


Och så föll årets första snö medans vi var där. Och lilla dottern fick uppleva sin första snö. Det började snöa lördag eftermiddag/kväll...

Och fortsatte under natten och söndagen.


Mysigt, men också lite jobbigt att ta sig hem i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0