Skinande rent

Badrumsrenoveringen går sakta framåt och hemmet fortsätter att vara smått kaotiskt. I detta kaos kan man behöva en ljusglimt. För mig blev det att se till att gästtoaletten skurades ner fullständigt. Maken tyckte att gästtoaletten såg sliten ut och började fundera på att renovera den med. Jag stod inte ut med tanken på mer renovering just nu, så jag gjorde vad jag kunde för att få bort det slitna utseendet. Det kommer behöva tapetseras om när hålet i väggen är åtgärdat, så den biten har jag helt ignorerat.
Kakel och klinkers har jg däremot lagt krut på. Använd kombination heter:
- WC-rent (satsa på ett av de lite dyrare märkena så det inte färgar av sig sådär grönt eller blått som det gärna är)
- Skurborste/nagelborste
Efterföljt av skursvamp 
Och slutligen trasa att torka rent med.

Och resultatet:
Jag testade på en kakelplatta först - innan rengöring till höger och efter till vänster. Visst ser man skillnad på fogarna.
Skinande rent kakel
och ett rent golv. Nog skall det här kunna bli bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0