Barnvagnsmobil

Det virkas för fullt av restgarnerna i bomull. Det är som sagt ganska lyxigt att ha en låda med garner i samma tjocklek och kvalitet att plocka fram när en ny idé dyker upp och inspirationen infinner sig.
Senaste alstret är denna virkade barnvagnsmobil med ugglor och kulor.


I min iver över hur söta ugglorna blev, räknade jag inte så noga på ungefärlig bredd på barnvagn och bredd på färdig mobil med alla ugglor och kulor monterade. Jag virkade helt enkelt på för glatta livet. När det var dags att montera upptäckte jag hur mycket jag virkat....

Det blev då snabbt till en mobil och en hängande leksak/uggla.


Mönster på ugglorna hittar ni på cre8tiocrochet.com.
Mönster på kulorna heter ideal sphere och finns på ravelry.com.

Både ugglor och kulor är virkade i bomullsgarn 8/4 med virknål 3mm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0