Andra stickade klänningen

Nu är andra stickade babyklänningen färdig. Mönstret heter Leaf love dress och finns på Ravelry. Jag har gjort en del modifikationer i mönstret. Den stora skillnaden är att jag har hoppat över det rätstickade midjepartiet och själva kjoldelen är inte alls lika bred som i mönstret. Uttagningarna i själva kjolen är som i mönstret till klänningen Wee kizzies.
Och så har jag gjort ytterligare två varv med uttagningar till ärmarna innan jag stickade det slätstickade ärmslutet och maskade av de korta ärmarna.



Knapparna i nacken är lika dana men i tre olika nyanser.
Fröken dotter är ganska aktiv när hon är vaken och inte alltid så lätt att få att posera sådär så att kläderna gör sig allra bäst ;-) Så länge bilden inte är supersuddig får jag vara nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0