Ny hösttröja till hunden

Nu är årets hösttröja till hunden klar. Denna gången har jag testat att göra en dubbelstickad tröja, så att den blir tjockare och varmare. Ribbstickningen, alltså polokrage, benmuddar och avslut bak är enkelt garn och vanlig ribbstickning.
Det här med dubbelstickning i tröjan har fungerat över förväntning. Nu återstår det bara att se hur tröjan fungerar praktiskt. Men det får nog bli lite kallare ute innan vi börjar dra på hunden extra kläder. Om den fungerar så bra som jag hoppas, tror jag att framtida stickade hundplagg kommer att bli dubbelstickade (nej jag gör inte nya plagg för att det är ny säsong eller år, det tillverkas nytt när det gamla är utslitet).
Dubbelstickningen gör att tröjan är vändbar och utan insida och utsida. Den är fin på båda sidor.



Kommentarer
Postat av: Monica

Men vilken fin tröja! Vad har du för garn? Söt vovve oxå!

Svar: Tack så mycket. Garnet heter Soyagarn och är köpt på Netto, en blandning av soya och ull.
Ann-Marie

2014-09-13 @ 23:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0