Årets balkongodling

Årets balkongodling har varit mer begränsad än tidigare år. Tiden har varit mer begränsad i år, så då gäller det att välja vart krutet skall läggas och så tror jag att jag har kommit fram till vad jag verkligen använder från balkongen. Mest har det varit kryddväxter. Jag har haft några tomater, men det blir inte så många frukter på växterna. Balkongen ligger i vänsterläge, så jag antar att det inte blir riktigt varmt nog (fast jag tycker det är bastu så det räcker) och soltimmarna är väll för få.
Chili trivs, speciellt efter att jag började ha en hissgardin nerrullad bakom dem. Då satte de verkligen fart. Det var nog den extra värmen och växthuseffekten som de behövde! Synd att tomaterna är för stora för att kunna få samma behandling ;-)



Citronträdet trivs igen efter att jag bytte ut all jord i våras. I citrusjorden satte trädet först nya skott i våras och nu har det nya fina skott igen. Jag tror trädet vill visa sin tacksamhet över att jag äntligen fattade vad det önskade sig mest av allt (rätt jord), hihi.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0