Malmö dolt i dimman

Inte nog med att vi har haft en helt fantastisk sommar. Hösten gör bra ifrån sig såhär långt med! 
Sommaren har hållt i sig länge och nu när hösten börjar göra sig påmind gör den det på ett ytterst behagligt sätt. Det är inte allt för kallt, morgnarna är mysigt dimmiga (de som kör bil till jobbet tycker väll så klart inte att det är lika mysigt som en cyklist gör), dagarna varma och kvällarna inte allt för kalla. 
Imorse var Malmö uppslukad av en tät dimma, som bara kändes mjuk och mysig att cykla genom.



Jag är ett stort fan av torgvantar. De är snygga och sköna. Men cykeltiderna på höstmorgnarna blir lite för kalla för mina fingrar. Men det går ju lätt att fixa med ett par billiga fingervantar under. Det som syns mest är fortfarande de stickade torgvantarna! Win - win!
Ursäkta den suddiga bilden, men den togs på väg till jobb i farten. Lite farligt, kanske, men ibland gäller det att vara effektiv.

På väg hem från jobb är det ännu för varmt för vantar. Leia har verkligen vant sig vid att cykla/åka cykelkorg till och från jobb. Hon älskar det!




Och på hösten får man lov att vara mer inne och mysa. Själv pluggar jag en del, så det känns faktiskt skönt med lite råare väder - då är ångesten över att vara inne inte lika stor.
Och nu när det är lite (men bara lite) kyligare på balkongen så myser jag och Leia ihop i filtarna. Bättre läshund är svår att hitta :-)


Snart kommer de levande ljusen vara tända så snart jag är hemma. Det är nästa myspunkt på hösten och vintern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0