Djurvänligare duk

Det där med att ha husdjur och ett städat och organiserat hem är inte alltid så lätt att kombinera.
Hos oss får katterna så klart inte vara på borden! Det lyder de också fint - så länge vi inte är i rummet och ser. För visst ser jag spåren (läs håren) efter dem när vi inte varit hemma, eller bara när vi sovit på natten.
Man kan kämpa till en viss gräns, sedan kan man gilla läget efter det.

Jag var obotligt trött på katthåren på dukarna, så nu har det inhandlats lättavtorklig duk att ha till vardags, så jag snabbt och lätt kan röja bort spåren efter katterna. Så får tygdukar som håller på päls vara när vi har gäster. Lyckligt hus finns det numera vaxdukar av helt ok utseende. Jag slipper lida med en ful duk iaf.

Och med lite levande ljus till det, tycker jag ändå att det är helt ok.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0