Nya erfarenheter

Förra veckan gick i de nya erfarenheternas tecken.
Jag gillar förvisso att testa nya saker och prova på sådant jag inte gjort tidigare. Men oftast gör jag det inom "säkra" ramar. Alltså: jag testar gärna nya sticktekniker, men ser till att inte använda finaste garnet, eller garn jag kan repa upp. Jag testar nya träningssätt - vad gör det om jag skulle misslyckas? Ja, ni fattar galoppen. Det är sällan helt ny mark beträds.

I veckan höll jag en föreläsning på jobb. Jag har aldrig hållt en föreläsning förr. I en dryg timme föreläste jag för våra djurägare om tandsjukdomar hos hundar och katter. Jag var GANSKA nervös innan, kan jag avslöja! Men det visade sig snart att jag tyckte det var ganska trevligt att föreläsa. Det hade jag då aldrig anat! Jag till och med tänkte efteråt att nu vet jag ju också hur jag kan göra det bättre en annan gång :-)


I helgen hjälpte jag mamma och syrran med att hålla i en dagslång kurs i pileflätning. Det har jag då heller inte gjort förr ;-)
Också väldigt trevligt. 

Om inte annat, så har jag åtminstone lärt mig en massa om mig själv denna veckan. Förhoppningsvis så har en och annan annan också lärt sig något nytt!
Hang-around på pilekursen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0