Njutningsbart

Sommaren är här och jag älskar det!
Jag tycker varje minut inne är tråkig när det är sol ute. I Malmö tar jag med mig hund, filt och det jag behöver eller vill syssla med ut så snart jag kan.
Extra mycket njuter jag av heldagar ute i fint väder.
Förra helgen var familjen i Danmark på Sagnlandet Lejre - ett stort om råde med stenålders-, järnålders-, istids- och vikingaby (kanske någon tidsålder till) samt diverse hantverk så som man gjorde förr.
Vi fick se växtfärgning av garn och kom precis lagom för att se indigofärgat garn tas ur grytan och se den blå färgen utvecklas i rekation med syre. Coolt!




Förra helgen hade de också pilefestival, så det passade vi på att kika på.
Det fanns några spännande inslag som kanske får tjäna som inspiration.



Korg flätad runt kotte :-)
Och såklart hittade jag ett spännande te. Gott och över förväntan!

Igår åkte jag och djuren ut på Österlen för att njuta, helt enkelt!
Och det har vi gjort. Strålande sol att sitta ute i, mogna jordgubbar och en trädgård för djuren att springa runt i (och springa utanför...).


Det krävs helt klart jordgubbar och te när man måste plugga/skriva på lediga dagar.
Det skall inte mycket mer till än att Leia får böra bilnycklarna för att hon skall vara sååå stolt, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0