Snabba stickmarkörer

Jag har gjort några nya stickmarkörer. Mycket enkel design - mer komplicerat än såhär behöver det ju inte att vara.

Nya stickmarkörerna

Jag har gjort stickmarkörer i annan design tidigare, men har nu insett att det behövs olika sorters stickmarkörer till olika situationer. 
Markörerna på fasta ringar fungerar bra för det mesta, men inte på grova stickor eller när maskorna är tighta. Då fungerar de nyproducerade bättre.
Tidigare markörer med fasta ringar

Och så har jag några öppningsbara när jag vill markera en enskild maska. Här kan en säkerhetsnål också duga, men ibland fastnar garnet i öglan på säkerhetsnålen. 
Lyckligtvis är det varken svårt eller dyrt att göra egna stickmarkörer. Tänk bara på att välja lätta pärlor/hängen om ni vill dekorera markörerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0