Långweekend i London

I helgen har jag varit i London med syster och mor och verkligen njutit av tillvaron!
Flera gånger under helgen har jag reflekterat över hur bra vi har haft det. Det har inte varit specifika orsaker, men vi har haft trevligt, ätit gott och njutit av att vara bara vara. Så himla underbart!
Och självklart har vi upplevt staden och storstadslivet. Jisses vad vi har gått mycket...

Vi lyckades även trilla rakt in i firandet av det kinesiska nyåret. Jag hade väll inte riktigt koll på att det var just denna helgen... Spännande inslag.

Afternoon tea, är ju inte någon dålig ide, måste jag säga. Och principen att man får en kanna te (vardera!) när man beställer te ute, är helt briljant. Är ni i London bör ni besöka ett litet, ekologiskt fik vid St Paul cathedral som heter Le Pain Quotidien. Bilden ovan är därifrån. De har de godaste sconsen, gott te och mycket bra service.



Självklart hittade vi ett par garnbutiker med och några nystan fick följa med hem. Jag är två nystan Debbie Bliss lace-garn och två härvor Scrumptious sport weight rikare. Snart skall jag börja leta efter mönster till mina nya, fina garner. :-) Jag längtar!
Skulle ni ha några bra mönsterideer för mina nya garner, så är förslag mycket välkomna.



Kommentarer
Postat av: Sös

:-))

2014-02-05 @ 08:08:10
URL: http://nal-o-trad.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0